Nowy wiceburmistrz wprowadza w jarocińskim magistracie nowe porządki i rozwiązania. Bartosz Walczak stawia na nowoczesność i elektroniczny kontakt z urzędnikami. Czy będzie łatwiej załatwić sprawę w urzędzie?
Gmina Jarocin we współpracy z Jarocińską Agencją Rozwoju przystępuje do kompleksowej cyfryzacji urzędu miejskiego. Wdrażanie nowych rozwiązań będzie podzielone na trzy etapy i rozłożone na lata 2019 - 2021.
Realizacja pierwszego etapu rozpocznie się w styczniu 2019 r. Będzie on obejmował nowy system obiegu dokumentów w magistracie oraz systemy dedykowane poszczególnym dziedzinom, którymi zajmują się urzędnicy.
Będą to: podatki i opłaty lokalne, księgowość i budżetowa, kadry i płace, użytkowanie wieczyste, mienie komunalne, integrację z systemem GIS, system powiadamiania klienta.
Wprowadzenie tych rozwiązań pozwoli oddać do dyspozycji mieszkańców gminy zaawansowanych e-usług. - Umożliwi to łatwą, mobilną i szybką komunikację z urzędem - przekonuje wiceburmistrz Walczak.
W planach gminy jest jeszcze: wdrożenie „e-urzędu”, wprowadzenie aplikacji „iJarocin”, gdzie w jednym miejscu będą wszystkie informacje oraz nowy portal informacyjny - strona internetowa urzędu.