Urzędnicy sprawdzają, czy napisaliście prawdę w deklaracjach śmieciowych. Na początek 700-lecia

Opublikowano:
Autor:

Urzędnicy sprawdzają, czy napisaliście prawdę w deklaracjach śmieciowych. Na początek 700-lecia - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Jarocin. Gmina Jarocin. Odpady w Jarocinie. Gospodarka odpadami w Jarocinie. Deklaracje śmieciowe

- Powszechność wnoszenia opłat jest jednym z warunków niepodnoszenia stawek dla wszystkich mieszkańców gminy  - podkreśla Witosław Gibasiewicz, zastępca burmistrza Jarocina w informacji rozesłanej do mediów.

Urząd Miejski w Jarocinie informuje, że rozpoczął zapowiadaną już wiosną „weryfikację danych zawartych w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi".

- Deklaracje sprawdzamy pod kątem liczby osób zameldowanych z liczbą osób w nich zgłoszonych - informuje Weronika Banaszak z Wydziału Rozwoju jarocińskiego magistratu.

Teraz na tapecie są dokumenty, które jeszcze w 2013 roku złożyli mieszkańcy os. 700-lecia w Jarocinie. Jako kolejne, pod urzędniczą lupę trafić ma osiedle Kopernika.

Wszystko sprowadza się do tego, że na podstawie złożonych przez mieszkańców deklaracji wyliczana jest miesięczna opłata, uzależniona od liczby osób zamieszkujących daną posesję.

- Jeśli dane dla danej nieruchomości, zadeklarowane pierwotnie, uległy zmianie, czyli zmniejszyła się bądź zwiększyła liczba osób w gospodarstwie domowym lub sposób oddawania odpadów z selektywnego na nieselektywny bądź odwrotnie, mieszkańcy są zobowiązani do zgłoszenia tych zmian do Urzędu Miejskiego w Jarocinie - tłumaczy Weronika Banaszak.

Urzędnicy przypominają, że zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na złożenie korekty deklaracji mieszkańcy mają 14 dni od zaistnienia zmian, czyli na przykład  od narodzin dziecka czy śmierci członka rodziny.

Co jeśli okaże się, że liczba osób zameldowanych jest inna niż liczba zgłoszonych w deklaracji? Ratusz informuje, że na początek pracownicy urzędu miejskiego będą kontaktowali się z właścicielami nieruchomości, aby wyjaśnić zaistniałe różnice. - Z mieszkańcami będziemy kontaktować telefonicznie, a w przypadku braku numeru telefonu lub nieaktualnego numeru podanego na deklaracji, zostaną wysłane pisemne wezwania do wyjaśnień – mówi Weronika Banaszak.

Magistrat zapowiada, że wobec tych, którzy wyjaśnień nie złożą uruchomią „zgodnie z obowiązującymi przepisami, wszczęcie postępowania o ustaleniu wysokości opłaty”.

Witosław Gibasiewicz, z-ca burmistrza Jarocina

- Konieczne jest, aby wszyscy podatnicy rzetelnie podawali dane, dotyczące przedmiotów opodatkowania, w tym konkretnym przypadku danych, będących podstawą do naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Powszechność wnoszenia opłat jest jednym z warunków niepodnoszenia stawek dla wszystkich mieszkańców gminy.

Szczegółowych informacji w zakresie poprawności danych zawartych w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz składania korekt deklaracji udzielają pracownicy jarocińskiego magistratu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00 pod numerem telefonu 62 749 95 60 lub osobiście – I piętro, pokój nr 45. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE