Chcesz pomóc przetrwać kryzys swojemu ulubionemu fryzjerowi, kosmetyczce, właścicielce sklepu, warsztatu czy pracowni - dołącz do kampanii „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Szczegóły poniżej.
Pogłębiający się kryzys wywołany przez koronawirusa uderzy w pierwszej kolejności w najmniejszych przedsiębiorców. Grozi im zamknięcie zakładów i redukcja etatów.
Właśnie dlatego tak ważne są nasze solidarnościowe działania. Co możemy zrobić? Jedną z możliwości wsparcia jest nietypowa akcja Krajowej Izby Gospodarczej pod hasłem „Nie pozwolę ci się zamknąć!”.
W ramach akcji wystarczy przekazać właścicielowi swojego ulubionego salonu fryzjerskiego, kawiarni czy pizzerii itp. wsparcie finansowe w postaci zaliczki.
Wpłacona kwota pomoże mu pokryć bieżące koszty działalności, natomiast realizacja usługi nastąpi, gdy stan epidemii zostanie oficjalnie zniesiony i przywrócone zostanie pełne funkcjonowanie punktów usługowo-handlowych.
Cała akcja opiera się na wzajemnym zaufaniu i kontakcie klienta z właścicielem wybranej placówki. Krajowa Izba Gospodarcza nie pośredniczy w tej relacji.
- Mikroprzedsiębiorcy to określenie pewnej grupy na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna - dla każdego z nas - pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy, nasza ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy, szewc, który od lat naprawia nam nasze buty - mówi Ewa Janus-Khouri, p.o. dyrektora biura komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej.
I podkreśla:
- Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas już dziś wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy naprawdę szansę zrobić coś ważnego dla tych ludzi i uratować niejeden zakład przed zamknięciem. A i my sami skorzystamy, bo, gdy kryzys wywołany wirusem się skończy, nadal będziemy mogli cieszyć się ich pracą i korzystać z ich usług. Dlatego zachęcamy - w miarę możliwości w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji - do zaangażowania w kampanię „Nie pozwolę ci się zamknąć!” lub w inne akcje pomocowe skierowane do mikroprzedsiębiorców.
Jak można pomóc?
- skontaktuj się z przedsiębiorcą, którego chcesz wesprzeć- określ, za jaką usługę/towar chcesz zapłacić
- ustal, jak możesz przekazać zaliczkę (przelew, płatność kartą, gotówka)
- ustal, kiedy możesz otrzymać usługę/towar
- płata zaliczki jest dokumentowana fakturą lub, gdy zaliczkę wpłaca osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej - paragonem z kasy fiskalnej (jeśli przedsiębiorca nie posiada kasy, ustal, w jaki sposób potwierdzenia zapłaty)
Warto pamiętać, że:
- przyjęcie zaliczki to umowa na podstawie której, w przyszłości otrzymasz usługę/towar, każda ze stron jednak możecie wycofać się z tej umowy, wtedy zaliczka powinna być zwrócona- zgodnie z przepisami prawa cywilnego, roszczenie o rozliczenie zaliczki wygasa z upływem 6 lat od dnia wpłaty, w przypadku umowy zawartej z przedsiębiorcą - 3 lat
Przedsiębiorców można także wspierać w mediach społecznościowych. Wystarczy na swoim profilu udostępnić grafiki akcji, przygotowane przez KIG i rozpowszechnić je wśród swoich znajomych. Warto też wrzucać własne zdjęcia, pochwalić się udzielonym wsparciem i zachęcać do tego znajomych.
Na stronie www.kig.pl, można zapoznać się z informacjami o akcji, pobrać materiały graficzne oraz dowiedzieć się, jak możemy wziąć udział w akcji jako klienci.
Z kolei przedsiębiorcy znajdą tu gotowe propozycje regulaminu akcji oraz materiały do pobrania (plakat, zdjęcia na media społecznościowe), tak aby z powodzeniem mogli włączyć się do akcji. Materiały można także udostępniać bezpośrednio z profili KIG na Facebooku, Twitterze i LinkedIn.
Dodatkowych informacji udziela Katarzyna Chmielewska, starsza specjalistka biura komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej, tel. 507-026-621, email: kchmielewska@kig.pl
Każdy z nas może pomóc jarocińskiemu szpitalowi. Każda złotówka się liczy! Wystarczy kliknąć w zdjęcie. Nie zapomnij udostepnić zrzutki.
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.