Sygnały o nadużyciach występujących na stacjach paliw powodem zorganizowania przez Ministerstwo Finansów ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Weź paragon ze sobą”.
Jedną z najczęstszych nieprawidłowości, która została wykryta przez ministerstwo, jest niewydawanie paragonu fiskalnego nieuważnemu klientowi lub zbieranie nieodebranych przez klienta paragonów fiskalnych na stacjach paliw.
Proceder ten może mieć dalsze konsekwencje polegające na wystawianiu tak zwanych „pustych” faktur na podstawie niewydanych lub nieodebranych paragonów fiskalnych. Uczestniczą w nim zarejestrowane i legalnie działające podmioty. „Puste” faktury nie dokumentują rzeczywistych zdarzeń gospodarczych i mają na celu między innymi zawyżenie kosztów działalności gospodarczej oraz zwiększenie naliczonego podatku. By zapobiec takim sytuacjom, wystarczy by każdy tankując zabierał ze sobą otrzymany na stacji paragon. I właśnie na to kampania „Weź paragon ze sobą” będzie zwracać największą uwagę.
Ministerstwo apeluje również, by w przypadku, gdy stwierdzimy, że sprzedawca nie wydaje lub zbiera wystawione i nieodebrane paragony fiskalne, zgłaszać te nieprawidłowości za pośrednictwem Krajowego Telefonu Interwencyjnego Administracji Podatkowej - numer bezpłatnej infolinii: 800-807-007 lub adres mailowym: powiadom_podatki@mf.gov.pl.