Złóż wniosek przez internet. Szybciej dostaniesz 300+

Opublikowano:
Autor:

Złóż wniosek przez internet. Szybciej dostaniesz 300+ - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Jarocin, gmina Jarocin, szkoły Jarocin, pomoc społeczna Jarocin, Miejsko-Gminny Osrodek Pomocy Społecznej Jarocin, oświata, wyprawka szkolna 

 

Już teraz myślisz skąd wziąć pieniądze na wyprawki szkolne dla swoich dzieci? Im szybciej złożysz wniosek do programu „Dobry start”, który gwarantuje rodzicom wypłatę 300 zł na taką wyprawkę dla każdego dziecka, tym szybciej kasa będzie na twoim koncie. Jak to zrobić - poniżej pokazujemy to krok po kroku.



Świadczenie otrzymają wszyscy uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych do ukończenia 20 lat oraz uczniowie niepełnosprawni do ukończenia przez nich 24. roku życia. Pieniądze będą wypłacane jednorazowo bez wymaganego progu dochodowego.
 

Przyznanie 300 zł na wyprawkę szkolną nie oznacza, że uczniowie szkół podstawowych i gimnazjaliści nie otrzymają, jak do tej pory, darmowych podręczników. I razem ze świadczeniem 500+ rodzice na każde drugie i kolejne dziecko w wieku szkolnym jednorazowo otrzymają 800 zł.
 

Na terenie Ziemi Jarocińskiej uprawnionych do wypłaty 300 zł w ramach programu „Dobry start” jest około 11 tysięcy 600 dzieci.

 

Od 1 sierpnia będzie można składać wnioski o świadczenie w Gminnych Ośrodkach Pomocy Społecznej. Formularze będą przyjmowane w formie tradycyjnej, czyli papierowej.
 

Jednak już teraz można taki formularz wysłać w formie elektronicznej. I jest to najskuteczniejsza metoda, żeby jak najszybciej dostać pieniądze.
 

Jak to zrobić? Otóż najpierw trzeba wejść na portal informacyjno-usługowy Emp@tia (empatia.mpips.gov.pl). Tam znajdziemy formularz wniosku do wypełnienie. Do tego jednak wymagany jest podpis elektroniczny (poniżej znajdziecie instrukcję jak zdobyć taki podpis, nie jest to wcale takie trudne).
 

Jedną z osób, która już złożyła wniosek drogą elektroniczną jest mama jarocińskiej licealistki, która radzi: - Przede wszystkim nie należy się spieszyć tylko dokładnie czytać. Ważne jest również kliknięcie polecenia „wyślij”. Ja tego nie zrobiłam i zapisało mi się wszystko w wersji roboczej - zaznacza.
 

Kobieta podpowiada, żeby mieć przy sobie telefon komórkowy (potrzebny przy elektronicznym podpisie - przyp. red.), adresy szkół, do których uczęszczają dzieci oraz ich pesele. Jarociniance wypełnienie elektronicznego wniosku do programu „Dobry start” zajęło niecałą godzinę.
 

Ostateczny termin zamykający okres składania wniosków - zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej - upływa 30 listopada. Na ich rozpatrzenie gminy będą miały dwa miesiące. Jak zapewnia rząd, pierwsze świadczenia mają być wypłacane już w sierpniu. W programie obowiązuje zasada - im wcześniej złożysz wniosek, tym szybciej otrzymasz pieniądze. Dlatego tej pory tylko w samym Jarocinie drogą elektroniczną wpłynęło ponad pół tysiąca takich wniosków.

 

Jak zdobyć podpis elektroniczny, który jest niezbędny do wypełnienia formularza?
 

Podpis elektroniczny potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) jest bezpłatny. Aby go uzyskać należy najpierw założyć konto użytkownika ePUAP i złożyć wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego.
 

Wymaga to potwierdzenia tożsamości osoby ubiegającej się o założenie profilu zaufanego w jednym z punktów potwierdzania profili zaufanych (np. w terenowej jednostce organizacyjnej ZUS lub w urzędzie skarbowym).
 

Profil zaufany jest zakładany bezpośrednio po poprawnym zakończeniu potwierdzenia. Złożenie podpisu odbywa się na platformie ePUAP. Podczas składania podpisu ePUAP przesyła pocztą elektroniczną lub SMS-em kod autoryzacyjny, który należy przenieść do pola dialogowego usługi składania e-podpisu.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE