Kolejarze tłumaczą problemy [WIDEO]

Opublikowano:
Autor:

Kolejarze tłumaczą problemy [WIDEO]  - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Dlaczego kładki nie dało się wyremontować, a pociągi muszą zwalniać?

Nowa kładka na dworcu PKP w Jarocinie ma być gotowa do końca maja. Wcześniej okazało się, że renowacja poprzedniej jest wykluczona. - Oszacowaliśmy, że koszt remontu będzie dużo wyższy, niż sprefabrykowanie nowej. Kładka będzie nawiązywała konstrukcyjnie do tego co było, tylko będzie zupełnie nowa i na pewno tańsza. Projektant zrealizował to w ramach nadzoru autorskiego - tłumaczy dyrektor Dariusz Bałoniak (na zdjęciu po lewej), dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Ostrowie Wlkp. Kolejarze wykluczają możliwość płaskiego przejścia od strony ul. Sienkiewicza, po tzw. torze gnieźnieńskim, między innymi z powodów bezpieczeństwa.

Przedstawiciele PKP chwalą się też modernizacjami kolejnych odcinków torów na linii Poznań-Kluczbork. Dlaczego pociąg za Chociczą wciąż zwalnia do 20 km/h, a podróż do stolicy Wielkopolski zajmuje czasem ponad 1,5 h? - Tor nr 2 na odcinku od Łęki Opatowskiej do Kórnika umożliwia jazdę z prędkością 120 km/h, co do zasady, z lokalnymi ograniczeniami prędkości - to są dwa obiekty mostowe i ze względu na geometrię łuku - tłumaczył dyrektor Bałoniak. - Proszę sprawdzić nie pociągi regionalne, których prędkość handlowa jest 95 km/h, ale pociągi InterRegio czy InterCity, które od Ostrowa do Poznania potrafią przejechać w 1 h i 35 min. Mówię o sytuacjach rozkładowych.

(nba)

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE