Dostali fałszywe faktury za prąd

Opublikowano:
Autor:

Dostali fałszywe faktury za prąd - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura

Oszuści podszywają się pod firmę Energa, wysyłając podrobione faktury. Jak nie dać się oszukać?

„W związku z kilkudziesięcioma przypadkami otrzymania fałszywych faktur, które klienci zgłosili Enerdze, firma prosi o ostrożność. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do prawdziwości rachunku, klienci powinni upewnić się, czy korespondencja rzeczywiście pochodzi od firmy Energa. Firma prosi klientów, aby sprawdzali, czy na rachunkach zawarte są prawidłowe dane klienta, takie jak numer rachunku bankowego, numer faktury i numer klienta” – ostrzega Beata Ostrowska, rzeczniczka prasowa Grupy Energa. Dodaje, że firma nie zmieniała też numerów telefonów.

 


Co powinien zrobić klient, który ma wątpliwości co do autentyczności faktury?

 

- sprawdzić, czy prawidłowo podany jest jego numer klienta,

- sprawdzić, czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry numeru konta to początek numeru faktury),

- jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx - to nie jest to faktura od Energi – firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015,

- sprawdzić, czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa,

- sprawdzić, czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją: Nadano w UP Brodnica 1, dnia…,

- sprawdzić, czy podany na fakturze stan licznika jest zgody ze stanem faktycznym,

- sprawdzić, czy na drugiej stronie faktury jest podany właściwy numer i adres Punktu Poboru Energii.

 

Jak powinien się zachować klient w przypadku, gdy otrzymał sfałszowaną fakturę? – Powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania, a także przekazać taką informację firmie Energa – radzi firma.

Jak powinna wyglądać autentyczna faktura?

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE