Cztery dni przed wyborami samorządowymi opublikowano w internecie pierwszy, 30-sekundowy spot promujący gminę. Na filmiku widać m.in. jarociński ratusz, ujęcia z Jarocin Festiwalu oraz ze Spichlerza Polskiego Rocka, pokazano tereny ZGO, a nawet nieistniejącą jeszcze obwodnicę Jarocina. Po wyborach opublikowano dłuższą, 3-minutową wersję promocyjnego filmu.
Filmy – na zlecenie Jarocińskiego Funduszu Poręczeń Kredytowych – zrealizowała za 15 tys. zł agencja promocyjna Kamila Biegańskiego MOME.PL z siedzibą w Targowej Górce.
Dlaczego na zlecenie JFPK? Otóż ogłoszony w 2013 roku przetarg na działania promocyjne gminy Jarocin wygrała właśnie ta gminna spółka.
W załączniku do umowy czytamy m.in.: „Filmy mają dotyczyć bieżącej działalności Gminy Jarocin, tj. organizowane imprezy czy też realizowane inwestycje. Ma przedstawiać Gminę Jarocin w pozytywnym świetle jako Gminę rozwijającą się i w której zgodnie z hasłem promocyjnym „brzmi”.
Spot (między 26 listopada a 30 listopada) był 10 razy emitowany w stacji Polsat News.
JFPK zaoferował w przetargu kwotę 162.941,04 zł. Za tę cenę miały powstać nie tylko spoty, ale też m.in. 6 bilbordów, nowa strona internetowa, gadżety promujące gminę, 140 kalendarzy książkowych i 200 ściennych, a także gazetka „Jarocin Festiwal”, ulotki, plakaty, kartki świąteczne, flagi i rozety. Miała też powstać dokumentacja fotograficzna z imprez organizowanych przez gminę Jarocin. W cenie było również comiesięcznie wydawanie 15 tys. sztuk biuletynu reklamowego gminy.
Jak poinformowała Agnieszka Rybacka, prezeska zarządu JFPK, spoty zostały przekazane do Urzędu Miejskiego w Jarocinie 30 września. Dlaczego z ich emisją zwlekano do wyborów? „Premiera spotu została zaplanowana na Dni Patrona Miasta 2014. Spot był wyświetlany 10 listopada na telebimie na rynku” - odpisała nam lakonicznie Ewelina Bartkowiak z Biura Promocji Gminy.
Krótsza wersja spotu: