Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się Spółce Brother – producentowi akcesoriów biurowych. Zapewne jego ustalenia zainteresują wielu konsumentów.
- W latach 2010-2017 producent akcesoriów biurowych Brother ograniczał swobodę sklepów w ustalaniu cen sprzedaży drukarek przez internet. Spółka wymagała, aby nie były one tańsze od ustalonego przez nią poziomu. Jednocześnie monitorowała ceny i interweniowała, jeśli sprzedawca oferował drukarki po niższych cenach. Sprzedawcom groziły wówczas sankcje - gorsze warunki handlowe lub ograniczenie dostaw - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Czytaj również: Policja ujęła wszystkich sprawców rozbojów
- Zakupy przez internet są coraz popularniejsze. Ważne jest, aby konsumenci mieli możliwość wyszukiwania najlepszych ofert, zaś konkurowanie pomiędzy podmiotami przebiegało uczciwie. Działania Brother ograniczały efektywność konkurencji cenowej pomiędzy sklepami i powodowały, że ceny drukarek były na bardzo zbliżonym poziomie u różnych sprzedawców. W ten sposób konsumenci pozbawieni byli możliwości wyboru i musieli kupować produkty po ustalonych z góry stawkach - ocenia prezes UOKiK.
Na spółkę Brother szef UOKiK nałożył karę w wysokości ponad 1,4 mln zł. Przedsiębiorca dobrowolnie poddał się karze.
Decyzja nie jest prawomocna i przysługuje od niej odwołanie do sądu.
Jeżeli wiesz o niedozwolonym porozumieniu w swojej byłej lub obecnej firmie, zawiadom UOKiK.
Urząd prowadzi program pozyskiwania informacji od anonimowych sygnalistów.
Wejdź na https://konkurencja.uokik.gov.pl/sygnalista/ i skorzystaj z prostego formularza.
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się. Również w sieci. Redakcja