› Gospodarka
10:24 / 02.01.2020

Myślisz o reklamie w sieci? Konkurencja już tam jest!

Myślisz o reklamie w sieci? Konkurencja już tam jest!

Rozpoczynasz działalność lokalnie? A może szukasz sposobów na pozyskanie większej ilości zamówień i klientów? W takim razie pomyśl o reklamie w internecie, która jest skuteczna, mierzalna i elastyczna budżetowo. Przyjrzyjmy się zatem wadom i zaletom najpopularniejszych kanałów reklamowych w sieci. Tym samym odpowiesz sobie na pytanie, który z nich będzie najlepszy dla Twojego lokalnego biznesu.

R E K L A M APROMOCJA 49 zł GJ Artur  MSRT

 

Wyszukiwarka Google - jak z niej skorzystać?

Codziennie, nawet w Polsce, wyszukiwarka Google odbiera miliony zapytań od potencjalnych klientów, którzy szukają usług, produktów, rekomendacji czy informacji. Jako przedsiębiorca lub osoba zatrudniona do marketingu możesz wykorzystać wyszukiwarkę na dwa podstawowe sposoby by rozruszać biznes. Możesz zainwestować w pozycjonowanie strony w wynikach organicznych, jak również wybrać reklamę płatną Google Ads.

 

Zalety i wady reklamy Google Ads

Google Ads to reklamy, które zwyczajowo traktujemy nie jako reklamy. Dlaczego? Bowiem oprócz skromnego podpisu “reklama” niczym nie różnią się od klasycznych wyników organicznych. Wielu konsumentów uważa je zatem za naturalne wyniki, co nie jest niczym złym bowiem sprzedawcy chcą trafiać do osób, które mogą być potencjalnie najbardziej zainteresowane zakupem. Dlaczego? Ponieważ każde kliknięcie kosztuje. Chcą zatem - wyświetlając się na dane zapytania, jednocześnie upewnić się, że trafiają do odpowiednich osób, które faktycznie mogą stać się kupującym. Dlatego fryzjer nie pokaże się na zapytanie o wykonanie usługi stolarskiej ponieważ byłby to bezwartościowy ruch, który jednak kosztowałby kliknięcie.

 

Ta forma reklamowa, jest mierzalna i transparentna. Jest również elastyczna budżetowo i możesz ją rozpocząć oraz zakończyć w dowolnym momencie. Warto również powierzyć taką kampanię agencji ponieważ korzyść wynikająca z optymalizacji kampanii i poprawnego wydatkowania budżetu może równoważyć prowizję danej firmy. Oznacza to, że zyskamy czas, który poświęcilibyśmy na tworzenie i doglądanie kampanii. Ponadto - im wyższy budżet - tym sensowniej pozostawić temat agencji.

 

Pozycjonowanie stron czyli bieg maratończyka

O ile reklamę w Google możesz mieć “od razu”, tak w przypadku wyników organicznych (czyli tych, które pokazują się po wpisaniu danej frazy) trzeba na nie pracować dłużej. Posiadanie strony www na pierwszej stronie wyników jest długofalowo najtańszą opcją pozyskiwania klientów jednakże praca nad tym, by się tam w ogóle znaleźć, wymaga miesięcy lub lat przygotować opartych zazwyczaj na dużym doświadczeniu. Dlatego pozycjonowaniem zazwyczaj zajmują się wyspecjalizowane firmy.

Pozycjonowanie to zatem inwestycja długoterminowa, którą z reguły warto podejmować jeżeli myślimy o naszym biznesie w kategoriach “jutra”, a nie tylko “dzisiaj”.

 

Facebook i Instagram - czy warto?

Zdecydowanie warto, szczególnie w niektórych przypadkach. Możemy np. prowadzić lokalny zakład fryzjerski, jak również posiadać sklep internetowy z odzieżą autorską. Tego typu tematy są świetne, by zacząć promocję na Facebooku czy Instagramie. Są to kanały mocno angażujące, bazujące na ładnie podanym materiale graficznym lub wysokiej jakości treściach. Dlatego wszędzie tam, gdzie możemy pokazać “piękno”, prawdopodobnie warto będzie z nich skorzystać. Mamy tam również - podobnie jak w przypadku reklam w Google - możliwość szczegółowego targetowania odbiorców.

0
0
oceń tekst 0 głosów 0%
R E K L A M AZAMÓW DROBNE MOBI ART